Press "Enter" to skip to content

Kaip atpažinti išmetimo sistemos gedimą?

Automobilio išmetimo sistema atlieka kelias funkcijas: šalina išmetamąsias dujas ir mažina jų toksiškumą, neleidžia degimo dujoms patekti į saloną ir užtikrina tylų variklio veikimą. Kokia yra išmetimo sistemos struktūra ir kaip atpažinti jos gedimą?

Išmetimo sistemos struktūra

Išmetimo sistemą sudaro keli komponentai:

  • išmetimo kolektorius – iš variklio išleidžiamos išmetamosios dujos;
  • silfonas – mažina vibraciją, apsaugo transporto priemonę nuo rezonanso;
  • katalizatorius sudegina nesudegusias daleles ir oksiduoja išmetamąsias dujas, taip sumažindamas jų toksiškumą;
  • rezonatorius – jis sumažina išmetamųjų dujų temperatūrą ir jas sulėtina;
  • duslintuvas – sumažina triukšmo lygį.

Dažniausi išmetimo sistemos gedimo požymiai

Dažniausiai gedimų požymiai būna panašūs:

  1. padidėjęs arba neįprastas išmetimo sistemos komponentų keliamas triukšmas, ypač kai automobilis užvedamas arba greitėja;
  2. išmetamųjų dujų kvapas salone arba variklio skyriuje;
  3. sumažėjusios transporto priemonės eksploatacinės savybės;
  4. didesnės degalų sąnaudos.

Išmetimo kolektoriaus gedimai

Kolektorius yra pirmoji dalis, į kurią patenka išmetamosios dujos. Jį veikia aukštas slėgis ir temperatūra. Metalas, iš kurio pagaminti kolektoriai, dėl temperatūros susitraukia ir išsiplečia, todėl atsiranda įtrūkimų.  Įtrūkimą kolektoriuje galima nustatyti apžiūrint. Ypatingą dėmesį reikia atkreipti į tai, kur detalė tvirtinama prie variklio.  Problema išsprendžiama pakeičiant išmetimo kolektorių arba suvirinant įtrūkimą, plačiau apie tai: https://www.kemi.lt/paslaugos/ismetimo-sistemos-remontas.

Išmetimo sistemos silfono (vibracijos kompensatoriaus) gedimai

Pagrindinė silfono gedimo priežastis yra aukšta temperatūra, kuri atsiranda, kai silfonas veikia. Be aplinkos sąlygų, detalė gali būti pažeista ir dėl smūgio į akmenį ar bordiūrą. Kai jis liečiasi su kelių priežiūrai naudojamais cheminiais reagentais, neretai atsiranda korozija.

Katalizinio konverterio veikimo sutrikimai

Nors katalizatorius apskaičiuotas vidutiniškai 100-150 tūkst. km ridai, jis gali sugesti daug anksčiau. Vienas iš jo gedimo požymių – aitrūs, pilkšvi dūmai iš išmetimo vamzdžio. Užsikimšęs katalizinis konverteris nėra retas atvejis. Žalą galima ištaisyti bandant išvalyti katalizatorių, jį nuimti ir pakeisti pakeisti nauja dalimi.

Rezonatoriaus veikimo sutrikimai

Dažniausia rezonatoriaus gedimo priežastis – metalo korozija arba susidūrimas su kliūtimis. Pažeidimai gali atsirasti komponento viduje arba išorėje. Antrasis variantas yra pavojingesnis, nes dėl išorinių pažeidimų išmetamosios dujos patenka į keleivių saloną. Surūdijusį rezonatorių patartina pakeisti nauju. Pakeitimo poreikį galima nustatyti vizualiai apžiūrint.

Duslintuvo gedimai

Dažniausiai pasitaikantys duslintuvo gedimai yra degimas arba korozija. Norėdami ištaisyti pažeidimus, meistrai naudoja suvirinimą, tačiau šis sprendimas tik atitolina detalės pakeitimą: žiemą keliuose naudojamos cheminės medžiagos aktyviausiai naikina metalą, kuriame padarytos suvirinimo siūlės.